Hui comence a mostrar-vos un resum del projecte LLEGIR I PARLAR que estem portant endavant al col.legi.
Són algunes de les notes dirigides als pares/mares d'educació infantil per ajudar-los en l'estimulació de la parla però emprant d'eina el conte. També és vàlid per als pares de primer de Primària. Ajudar a estimular el llenguatge dels xiquets des de menuts és una tasca molt important per a previndre possibles problemes de llenguatge, alhora és el moment d'inculcar als xiquets i xiquetes l'estima pels llibres.
És per això que el projecte
LLEGIR I PARLAR té com a subtítol:
"EL CONTE com recurs per a PARLAR BÉ"
perquè els contes són una font inesgotable per potenciar la parla en els xiquets i xiquetes.
Els llibres són portes al món, com ho és internet o la tele, però la diferència està en que amb un conte podem imaginar i fem que el cervell treball i amb les imatges el cervell és passiu i es fa còmode.
Des l’escola estem convençuts que:
Els llibres aconsegueixen emocionar als xiquets i això és la clau de tot.
A partir de l’emoció, el xiquet vol expressar i vol saber més, es desperta la curiositat que la base per aprendre. També estem convençuts que:
Els pares poden i deuen fer molt...
...per potenciar este llenguatge. Gràcies als llibres els xiquets parlaran millor, aprendran i somniaran, que sempre va bé desenvolupar la creativitat.
Des l’escola estem convençuts que:
Els llibres aconsegueixen emocionar als xiquets i això és la clau de tot.
A partir de l’emoció, el xiquet vol expressar i vol saber més, es desperta la curiositat que la base per aprendre. També estem convençuts que:
Els pares poden i deuen fer molt...
...per potenciar este llenguatge. Gràcies als llibres els xiquets parlaran millor, aprendran i somniaran, que sempre va bé desenvolupar la creativitat.
Per tot estem portant endavant un taller d’estimulació del llenguatge emprant contes amb objectius
clau com mostrar estratègies per despertat la curiositat en el xiquet, per
animar-lo a llegir i a conversar, prevenir possibles dificultats de parla i de
llenguatge en els alumnes més menuts, mostrar patrons respiratoris correctes,
ajudar a augmentar els recursos semàntics dels xiquets... són uns pocs entre
molts.
A grans trets, els punts del projecte són:
-Evolució del llenguatge i un llibre per a cada edat.
-Requisits previs al llenguatge: Jocs, nocions bàsiques
de la correcta respiració: millora la
parla i la "futura" lectura, alimentació i praxis.
-Altres maneres de treballar el
llenguatge: La conversa en les rutines i en el conte. Importància del moment
del conte. Com contar un conte.
-Com inventar històries
conjuntament i escriure-les o dibuixar-les: mostrar experiències concretes.
*Extracte
de la xerrada destinada als pares/mares d’infantil
per
l’estimulació del llenguatge i animació lectora.
Mariló
Sanz.
mestra d'Audició i llenguatge
i responsable de la biblioteca del centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario