martes, 18 de junio de 2019

BON VIATGE PITBLANC i EL PROJECTE LLEGIR i PARLAR

Recordeu a Pitblanc?
Va ser personatge protagonista durant el primer trimestre del curs, especialment a les aules d'infantil... Doncs...Pitblanc ha continuat amb nosaltres.




També va ser protagonista en el segon trimestre. Vos explique. Primer com personatge de falla infantil.



cada setmana, portava a les classes d'infantil 3-4 i 5 anys,  unes bosses carregades de jocs i suggeriments per a l'esrimulació de la parla. Dia  a dia les tutores jugaven als jocs que la bossa de Pitblanc manava...





Pitblanc ha continuat al tercer trimestre amb el projecte. 
Esta vegada fent  recomanacions per a pares. 
En un full, amb la seua foto en gran i enmig del pit,  estaven escrits els consells per a les families, perquè l'estimulacio de la parla és tasca de tots els que envoltem als xiquets i xiquetes.

En total han estat  set cartes. Els xiquets les pintaven i doblaven posant tancant-la amb el logotip LLEGIR i PARLAR i també apegaven una imatge relacionada amb el contingut.




Els xiquets i xiquetes eren els encarregats d'explicar als pares o mares iaios o iaies o qualsevol que el volguera escoltar el que deia a la carta i el dibuixet enganxar els servia de referent per a recordar-ho. 



La primera carta va arribar amb un regal, era un iman amb la imatge de Pitblanc per a avisar des del primer moment que en casa havien de fer cas a les cartes i no tirar-les a la brossa. 





L'última carta a casa va arribar amb altre regal iman. Esta vegada  amb el nom de cada xiquet i xiqueta d'infantil. També hi havia per als seus mestres.




I al final... tinguérem una sorpresa! Una sorpresa ben gran.
Pitblanc arribà a cada classe, directe del Pol,  amb una carta contant com estava de content amb els xiquest i xiquetes d'Albaida.

La carta, que hem guardat com un tresor, diu:


Hola xiquetes i xiquets
Com esteu?
Doncs, jo estava allà amb els meus,
i vet aqui que uns pingüins tafaners
rodaven pel magatzem
preguntant coses, com sempre,
i parlant pels descosits,
bé siga en prosa o en vers
però sense fer res de profit.

Jo estava ja cansat d'escoltar-los
i de jugar pel magatzem,
ja estava fart de no fer res
i tenia ganes d'aventures...

Quan de sobte, vingué un vent inclement,
d’aquells que creen història
i em vaig dir fent un bufit:
-Si no em falla la memòria
a Albaida... quan vulga... tinc llit!

Pensat i fet, jo, Pitblanc
que estic sempre a punt per viatjar,
aprofitant el fort vent
em vaig ajuntar amb un núvol amic
i vaig iniciar trajecte.
El núvol em va acompanyar molt de tram
i vaig acabar vora la mar.

I després de dies i dies nedant
vorejant moltes ciutats,
de nou vaig pujar al nuvol amic,
que em seguia pel cel i
en passar prop d'Albaida,
vaig veure a la mestra Mariló
que em coneixia des que havia nascut
i em va dir amb filosofia:
-Xe, Pitblanc, cap on vas tu?
Com que era una mica maga,
em va llançar una corda
perquè em pogués agafar...
i ja em teniu,
descendint ací, a Albaida,
per la corda, en vertical.

I tot seguit... Pitblanc va entrar per la porta.




 Fins sempre Pitblanc, este curs ho hem passat requetebé amb tu!

No hay comentarios:

Publicar un comentario